Mi world! Hi, keep follow me if you like! Thank you
Beautiful Flowers
Nilai yang sangat bernilai
12 Februari 2012 | Ahad, Februari 12, 2012 | 4 Rain[s]
Assalamualaikum reader. Hari ni Hidayu mau cerita sikit pasal Nilai? Apa itu nilai? Dalam subjek Metematik pun kita ada belajarkan, nilai tu adalah nombor. Betulkan? Jadi apa yang berkaitan dengan Nilai? Mestilah wang kan. Jom baca.




Pernahkah anda terfikir disaat anda sedang menikmati makanan  di KFC, PIZZA HUT dan banyak lagi,  masih ada yang  sedang berlapar dan terpaksa ikat perut kerana tidak berkemampuan dan tidak mempunyai wang untuk membeli sebungkus nasi.. Disaat anda membuang sisa makanan yang tidak habis dimakan, masih ada orang di luar sana yang tercari-cari sisa makanan untuk dimakan. Pernah kah anda memikirkan nya?
Jadi kita sebagai orang yang berkemampuan,  janganlah suka membazir OK. Ingatlah, setiap butir nasi yang kita makan itu ibarat setitis peluh petani. Umi Hidayu selalu pesan supaya jangan suka membazir itu kan amalan syaitan[hahaha]. Umi lah inspirasi saya.

Saya mau minta maaf kalau ada kesalahan semasa menaip. Yang baik itu datangnya dari Allah SWT, dan yang banyak kesalahn tatabahasa itu datangnya dari diri saya sendiri.





Terima kasih baca.

Say hye!
You're my reader


Hi, hanya +Follow jika tertarik. Cick here Home. Terima kasih kerana sudi follow saya..
Link

Old Post | New Post